*ΣΠΟΪΛΕΡ ΑΛΕΡΤ* Πριν ξεκινήσεις να διαβάζεις αυτό το άρθρο, έχε στο νου σου ότι το post μιλάει για το work from home όπως εμείς - οι efooders - το βιώνουμε καθημερινά εδώ και περίπου 1 μήνα. Μπορεί να έχει να κάνει με το efood, μπορεί να έχει να κάνει με τους ανθρώπους του, μπορεί να έχει να κάνει με τον τρόπο που αποφασίζουμε καθημερινά να αντιλαμβανόμαστε αυτά που συμβαίνουν αλλά ξέρεις κάτι; Για εμάς το work from home λειτούργησε, και θα σου πούμε γιατί.
Μια μικρή εισαγωγή
Μέρες σαν κι αυτές δεν είσαι σίγουρος για το τι πρέπει να πεις και τι όχι. Τι μπορεί να πει ένα brand και τι όχι; Φοβάσαι ότι το “αρνητικό” θα “τους ρίξει όλους”, και το θετικό θα τους κάνει να αναρωτηθούν “μα καλά - πού ζούνε αυτοί;”
Πρόσφατα έπεσε στα χέρια μας ένα quote που λέει:
“Being positive doesn’t mean that you aren’t afraid.
It means that you’ll embrace your fear and still be positive.”
Και αυτό θέλουμε να πετύχουμε.
Στο efood έχουμε τρία βασικά values:
Και γι’ αυτά τα τρία προσπαθούμε καθημερινά. Από τα σπίτια μας.
Η αρχή
Το σύρμα έπεσε 9 Μαρτίου. Ήταν κάτι που συζητούσαμε μέρες. Πώς θα γίνει το work from home με τόσους ανθρώπους; Μια εταιρεία 400 εργαζομένων θα χρειαζόταν να μάθει να δουλεύει εξ αποστάσεως. Το efood έχοντας στο DNA του τη νοοτροπία ενός αυθεντικού startup δεν το φοβήθηκε και γι’ αυτό και πριν ακόμα υπάρξει κάποια κρατική ανακοίνωση προβήκαμε σε μέτρα.
Πολλοί από εκείνους που δεν ήταν απαραίτητο να βρίσκονται στο γραφείο ξεκίνησαν να δουλεύουν από το σπίτι προληπτικά, παίρνοντας μαζί τους τον εξοπλισμό που ήδη χρησιμοποιούσαν στο γραφείο. Η ομάδα του Customer Care, μια ομάδα με περισσότερα από 110 άτομα, κλήθηκε να λειτουργήσει εξ ολοκλήρου από μακριά. Κι όμως - έγινε. Η επιχείρηση “CC_WFH” στέφθηκε με επιτυχία.
Φυσικά, για τους ανθρώπους που παρέμεναν στο γραφείο του efood λήφθηκαν τα απαραίτητα μέτρα. Δημιουργήθηκαν meeting rooms στους εξωτερικούς χώρους, ενώ οι θέσεις εργασίας απλώθηκαν στο άλλοτε open space με τον κάθε efooder να έχει παραπάνω από την απαραίτητη απόσταση του 1,5 μέτρου από τον άλλο. To HR τα είχε προβλέψει όλα, κι ακόμα και σε θέματα που προέκυπταν ήταν εκεί για να ενημερώσει, να προλάβει, να βοηθήσει - ακόμα και να δώσει το δικό του feel good vibe.
We deliver solutions
Στόχος μας ήταν, είναι και θα είναι να εξυπηρετούμε. Αυτός ήταν και ο λόγος που άμεσα θέσαμε προτεραιότητες βάσει των “προβλημάτων” που άρχισαν να δημιουργούνται, όταν πλέον ο κόσμος αναγκάστηκε να μείνει σπίτι.
Άμεσα ενημερώσαμε χρήστες και καταστήματα ώστε να γνωρίζουν πως - και πώς - μπορούν να παραδίδονται ανέπαφα οι παραγγελίες, αυξήσαμε τις περιοχές που το efood αναλαμβάνει την παράδοση παραγγελιών καταστημάτων που δεν κάνουν delivery, ενώ ακόμα περισσότερα καταστήματα “μπήκαν” στο efood προκειμένου να στηρίξουμε ακόμα περισσότερες επιχειρήσεις.
Μάλιστα, επειδή οι συγκεκριμένες κινήσεις αύξησαν τη δουλειά σε κάποια τμήματα, οι efooders ένωσαν τις δυνάμεις τους και άνθρωποι από όλα τα τμήματα συνεργάστηκαν και βοήθησαν ώστε οι χρήστες μας να έχουν όλα όσα χρειάζονται.
We always aim higher
Μεγάλη νίκη στη δική μας “μάχη” εξυπηρέτησης ήταν η συνεργασία μας με τα super market ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ, όπου δειλά-δειλά και πιλοτικά ανοίξαμε το πρώτο κατάστημα για online delivery super market στο Περιστέρι και μέσα σε μόλις δύο εβδομάδες καταφέραμε να φτάσουμε σε περισσότερες από 30 περιοχές. Και συνεχίζουμε. Οι ομάδες των developers, του Product (η ομάδα που ασχολείται με την εφαρμογή και το site) και του Menu Editorial (η ομάδα που περνάει τα νέα καταστήματα στο σύστημα του efood) έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και σε λίγες μόνο ημέρες κατάφεραν να δώσουν στον κόσμο την επιλογή πραγματοποίησης αγοράς αγαθών πρώτης ανάγκης, περισσότερα από 2.500 προϊόντα, στηρίζοντας το μήνυμα των ημερών - #menoumespiti.
We care
Δεν σταματήσαμε ούτε εκεί. Παρακολουθώντας νυχθημερόν τι λέει ο κόσμος, τι χρειάζεται και τι ζητάει δουλέψαμε πάνω σε δύο καταστάσεις αρκετά διαφορετικές που όμως είχαν έναν κοινό σκοπό: να βοηθήσουμε με όποιον τρόπο μπορούμε. Και το κάναμε εστιάζοντας στους διανομείς, τους δικούς μας super ήρωες, αλλά και σε όλους τους υπόλοιπους ήρωες που μάχονται στην πρώτη γραμμή απέναντι στον COVID-19.
Πολλοί ήταν εκείνοι που τον τελευταίο καιρό, δεδομένης της ανέπαφης παραλαβής πλήρωναν με κάρτα, οπότε έψαχναν τον τρόπο να ευχαριστήσουν το διανομέα, δίνοντάς του tip, αλλά δεν είχαν τον τρόπο. Η λύση ήρθε άμεσα προσθέτοντας την επιλογή “Tip για διανομέα” στη διαδικασία παραγγελίας.
Στη δεύτερη περίπτωση, μετά από - όχι και τόσες πολλές - συζητήσεις, ξέραμε τι έπρεπε να κάνουμε. Ξεκινήσαμε προσφέροντας 250.000€ προκειμένου να μπορέσουμε να ενισχύσουμε τις ΜΕΘ με νοσοκομειακό εξοπλισμό αλλά και να προσφέρουμε γεύματα σε όλους εκείνους που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, ενώ καλέσαμε τους χρήστες μας να κάνουν τη δική τους δωρεά μέσω των παραγγελιών τους, προσαρμόζοντας τον σκοπό που προϋπήρχε.
Τι καταφέραμε τελικά δουλεύοντας από το σπίτι;
Δε θα πούμε ψέματα, η μετάβαση από το γραφείο στο σπίτι δεν τα έκανε όλα πιο εύκολα. Το Slack, το Whatsapp , το Skype και τα Google Hangouts είναι μόνο μερικά από τα εργαλεία που μας βοήθησαν προκειμένου να μείνουμε αληθινοί στον στόχο μας, αλλά και να μας υποστηρίξουν εκείνες τις ημέρες που απλώς θέλαμε να κλείσει η εβδομάδα με μια μπύρα και να πούμε τα νέα μας.
Ναι, πλέον υπάρχει η ανάγκη για περισσότερο alignment. Άνθρωποι που ακούν και δε μιλάνε, χρειάστηκε να ξεκινήσουν να είναι πιο επικοινωνιακοί, ενώ εκείνοι που μιλούσαν πολύ έπρεπε πλέον να φέρουν τις σκέψεις τους πιο συγκεντρωμένες και να γίνουν πιο συγκεκριμένοι.
Όλο αυτό που ζούμε έκανε τη διαρκή επικοινωνία των τμημάτων λίγο πιο σύνθετη από ένα - by the way - chat στο διάδρομο. Η εμπιστοσύνη στην ομάδα των efooders, του κάθε τμήματος ξεχωριστά, ακόμα και της κάθε υποομάδας έγινε απαραίτητη.
Ποιο όμως τελικά από τα παραπάνω στοιχεία κλονίζει την αποδοτικότητα των ανθρώπων που βρίσκονται σε μια δουλειά, εξ αποστάσεως; Ποιο από τα παραπάνω δείχνει ανθρώπους σκόρπιους στα σπίτια που δεν κάνουν τίποτα; Ποιο από τα παραπάνω στοιχεία συνθέτει την αποτυχία ενός work from home οικοσυστήματος;
Κανένα.
Και τελικά;
Η ζωή μας έχει αλλάξει. Το #workfromhome σημαίνει δουλειά με παιδιά. To #workfromhome σημαίνει δουλειά ενώ συμβαίνουν όλα αυτά γύρω μας. To #workfromhome δεν είναι business as usual. Ούτε για εμάς, ούτε για κανέναν. Αλλά εμείς παραμένουμε προσηλωμένοι γιατί υπάρχουν τόσοι άνθρωποι που βασίζονται στο efood.
Η αγάπη, η ενσυναίσθηση και η κατανόηση στις δύσκολες στιγμές είναι αυτά που μας κάνουν να είμαστε πετυχημένοι και από κοντά και από μακριά. Και σαν ομάδα αλλά και σαν άνθρωποι.