Από 1/1/2021 κάτι αλλάζει στις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Θα μπει σε ισχύ ο Κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης που επιβάλλει τη διαδικασία Ισχυρή Ταυτοποίηση Πελατών σε ορισμένες συναλλαγές, δηλαδή ένα βήμα επιβεβαίωσης.

Τι σημαίνει Ισχυρή Ταυτοποίηση Πελατών (3D Secure);

Η Ισχυρή Ταυτοποίηση Πελατών είναι ένα προαπαιτούμενο για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές με βάση Ευρωπαϊκό Κανονισμό που από 1/1/2021 θα ισχύει σε όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η λεγόμενη ισχυρή ταυτοποίηση πελατών θα είναι υποχρεωτική σχεδόν σε όλες τις διαδικτυακές συναλλαγές που εκτελούνται μέσα στην ΕΕ. Σκοπός του κανονισμού είναι να κάνει τις συναλλαγές πιο ασφαλείς και να αποτρέψει τις περιπτώσεις απάτης.

Και πώς με επηρεάζει;

Με βάση τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι ηλεκτρονικές συναλλαγές θα περιλαμβάνουν ένα επιπλέον βήμα, αυτό της ταυτοποίησης της συναλλαγής με τον κάτοχο της κάρτας. Με πολύ απλά λόγια, θα πρέπει να μεταφερθείς σε μια ενδιάμεση σελίδα της τράπεζάς σου και να επιβεβαιωθεί η συναλλαγή σου. Αυτή η διαδικασία μπορεί να είναι είτε με μήνυμα SMS/Viber, είτε με push notification ή ακόμα και με δακτυλικό αποτύπωμα ή face ID. Έτσι θα γίνεται επιβεβαίωση ότι όντως εσύ πραγματοποιείς τη συναλλαγή.  Αυτή η ενέργεια αφορά αποκλειστικά την τράπεζά σου και όχι το efood.

Τι σημαίνει αυτό πρακτικά;

  • Σε κάποιες συναλλαγές θα μεταφέρεσαι από το περιβάλλον του efood στο περιβάλλον της τράπεζάς σου. Τα κριτήρια για το ποιες συναλλαγές απαιτούν ταυτοποίηση ορίζονται ξεχωριστά από κάθε τράπεζα.
  • Θα πρέπει να ολοκληρώσεις τη διαδικασία ταυτοποίησης με την τράπεζά σου. Αυτή η διαδικασία μπορεί να είναι είτε με μήνυμα SMS/Viber, είτε με push notification ή ακόμα και με δακτυλικό αποτύπωμα ή face ID.
  • Θα επιστρέψεις στο περιβάλλον του efood και θα ολοκληρώσεις την παραγγελία σου!

Παρόμοια διαδικασία ισχύει και στις πληρωμές σε POS, ακόμα και για συναλλαγές κάτω των 25€, όταν έχει ξεπεραστεί ένα συνολικό ποσό ανά εβδομάδα. Καλό είναι να μάθεις τι ισχύει για την τράπεζά σου, καθώς μπορεί να πρέπει να εγκαταστήσεις κάποια εφαρμογή ή να ενεργοποιήσεις κάποιο σύστημα κωδικών πριν να κάνεις ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Εάν χρειαστείς βοήθεια να ολοκληρώσεις την παραγγελία σου, μπορείς να επικοινωνήσεις με την ομάδα του Customer Care μέσα από την εφαρμογή.
Μπορεί η διαδικασία να προσθέσει ένα βήμα σε μερικές παραγγελίες σου, αλλά η ασφάλεια στις ηλεκτρονικές συναλλαγές είναι πολύ σημαντική και ένα επιπλέον δίχτυ ασφαλείας είναι ευπρόσδεκτο!